Dnia 12.11.2015 w naszej szkole odbył się Sportowy Okrągły Stół. W debacie udział wzięli nauczyciele oraz uczniowie klas III i V wraz z przedstawicielką klasy I. Po przywitaniu i zapoznaniu uczniów z tematem spotkania nadszedł czas na pierwszy punkt debaty - ocenę lekcji wychowania fizycznego przez uczniów. Nasi podopieczni poważnie zaangażowali się w dyskusję, podając plusy i minusy zajęć, proponując zmiany w organizacji treningów, a także przedstawiając własne pomysły na WF z klasą.

Popularnymi elementami zajęć proponowanymi przez dzieci okazały się zabawy, gry zespołowe oraz ćwiczenia w parach. Do nielubianych elementów lekcji zaliczono natomiast ćwiczenia techniki i koordynacji, a także czas poświęcany na czynności organizacyjne, np. zbiórki. Uczniowie wykazali się kreatywnością podając własne propozycje lekcji w-f, takie jak: nauka jazdy na łyżwach, wycieczka rowerowa czy organizacja sztafety na basenie. Po interesującej wymianie zdań, w której zarówno nauczyciele jak i uczniowie wyjaśnili swoje stanowiska, cele i dążenia, wspólnie wybrane zostały zadania semestralne. Zadaniem na I semestr wybranym przytłaczającą liczbą głosów okazał się WF poza szkołą, natomiast w II semestrze uczniowie podjęli się wykonania projektu Lekcji Odwróconej. Dwugodzinne spotkanie w tak zacnym gronie w odczuciu nauczyciela wychowania fizycznego zakończyło się pełnym sukcesem. Dostał on informację od uczniów co im się podoba, a co można zrobić lepiej. Była to świetna okazja wytłumaczenia uczniom, dlaczego pewne elementy zajęć są konieczne i pożyteczne dla uczestników w dłuższej perspektywie, nauczyciele zaś zyskali wiele nowych pomysłów i inicjatyw związanych z wychowaniem fizycznym. Było to mobilizujące zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, co w przyszłości przyniesie efekty w postaci nowych projektów w ramach programu WF z klasą.

 

Wszystkie szczegóły dotyczące etapów realizacji programu znajdują się na naszym konkursowym blogu: http://blogiceo.nq.pl/nobliscizklasa/